Seria Mith jest wynikiem 4 letniego procesu projektowania, 14 tysięcy kilometrów testów i 4 prototypów ram. W historii marki jest to najbardziej zaawansowany projekt, który został doceniony przez branżę i wyróżniony nagrodami min. Red Dot Award oraz Design and Innovation.
Unno MIth to ebike wyróżniający się na tle konkurencji za sprawą wyjątkowego designu i zastosowanych rozwiązań. Nie ma takiego drugiego roweru!
Model Factory jest najlepiej skonfigurowany z całej serii Mith, która we wszystkich odsłonach ma tę samą ramę, hamulce, pojemność baterii i akcesoria do obsługi systemu wspomagania. Sercem układu wspomagania jest limitowany silnik Bosch CX Performance RACE. Bosch udostępnia producentom rowerów na każdy sezon okresloną ilość tych jednostek. System bazujący na tym silniku oferuję tryb Race opracowany specjalnie do wyścigów eMTB z potężnym, bezpośrednim wsparciem na poziomie 400 procent siły pedałowania. Wersje zwykłe oferują współczynnik wspomagania na pozimie 340%. Wersja RACE jest również nieco lżejsza. Inteligentna funkcja wspomagania Hill Hold zapobiega staczaniu się roweru elektrycznego w tył podczas jazdy po bardzo stromych zboczach i trudno przejezdnych odcinkach trasy.
Energię zapewnia bateria 750 Wh. W rowerze można zainstalować Range Extender 250 Wh. Systemem sterujemy poprzez wygodny przełącznik na kierownicy, a wszystkie informacje odczytujemy z kolorowego wyśiwtlacza KIOX 300, który został zintegrowany z ramą.
Unno Mith to rama 160 mm skoku, konstrukcja VPP, z widelcem 170 mm. Rama mocno progresywna z bardzo nowoczesną geometrią. W ramie osadzone dwurzędowe łożyska EnduroMAX, które zwiększają sztywność i zdecydowanie wydłużają interwał serwisowy. Całość pracuje na złotych FOX'ach w specyfikacji FACTORY.
Uzupełnieniem są carbonowe koła DT SWISSa, carbonowa kierownica zintegrowana z mostkiem Deux oraz dropper RockShox Reverb AXS Electronic.
Ciekawostka! Część komponentów zastosowana w rowerze została wyprodukowany we współpracy z firmą Oceanworks, która pomaga odzyskiwać i poddawać recyklingowi gumy i tworzywa sztuczne z oceanów. Wszystkie żywiczne części ramy są wykonane z nylonu pochodzącego z recyklingu. Każdy Mith zawiera 184 g. nylonu Oceanworks, z czego 80% pochodzi z oceanu, głównie z bliskich wybrzeży Azji. Unno stosuje PA+GF15% dla wszystkich tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Lista części, w których użyto przetworzone "śmieci":
- ramka wyświetlacza Kiox
- osłona silnika
- chaintstay protector
- podkładki pod mostek kierownicy
- chain guide
- gumka zasłaniajaca wejście droppera w ramę
Więcej o OceanWorks poczytasz na ich stronie www.oceanworks.co
Ciekawostka 2! Hiszpański producent zaleca stosowanie około 35% sag'u i twierdzi, że możliwy do zastosowania jest zakres +/- 5%.
Specyfikacja:
- rama UNNO MITH, materiał full carbon, VPP, 160 mm;
- silnik Bosch Performance Line CX Race (25 km/h) Smart System;
- bateria Bosch Powertube 750 Wh;
- wyświetlacz Bosch Kiox 300;
- damper Fox Float X2 Factory 230x65 mm. Kashima Coating. 2-pos lever. VVC Rebound. Adjustments: HSC, LSC, HSR, LSR;
- widelec Fox 38 Factory 170 mm travel. Kashima coating. Grip 2 damper. 15x110 axle. Adjustments: HSC, LSC, HSR, LSR. 44 mm offset;
- koła DT Swiss HXC1501 Spline Carbon. Mullet 29" przód i 27.5" tył. E-Bike specific, piasta DT 240;
- opona przód Continental Kryptotal-F Enduro 29x2.40, zwijana, mieszanka Soft, Black/Black;
- opona tył Continental Kryptotal-R Enduro 27.5x2.40, zwijana, mieszanka Soft. Black/Black;
- hamulce Formula Cura 4x18 mm pistons on Caliper. SRAM Mixmaster. Sintered Pads. Axial Master Cylinder. Forged Aluminium. 850 mm front hose and 2000 mm rear hose;
- tarcze Formula Monolitic 220 mm przód i 203 mm tył. Grubość: 2.35 mm. Extreme lateral stiffness, anti-noise and anti-vibrations design;
- korba SRAM XX 12 rzędów. Carbon. DUB, T-Type, długość 165 mm;
- blat E*Thirteen E*specAluminium, 36T, Bosch Gen4 Direct Mount;
- kaseta SRAM XX T-Type, XS-1297. waga 385 g;10-52, 12 rzędów;
- łańcuch SRAM XX Flat top, 12 rzędów, hollow pin;
- manetka SRAM AXS Pod 12 rzędów, bezprzewodowa;
- przerzutka SRAM XX AXS12 speed. Wireless. T-Type. Silver. Weight: 450g (Powerpack battery included);
- siodło Selle Italia SLR Boost, kit carbon;
- mostek zintegrowany z kierownicą: DEUX Enduro, szerokość 800 mm; długość mostka 40 mm; wznios 20 mm;
- dropper RockShox Reverb AXS Electronic. Left bridge. 125 mm dla S1, 150 mm dla S2 i 175 mm dla rozmiaru S3;
- Acros Internal Cable Routing IS52. 1.5 / 1.5, with Acros spider with entry ports for cable routing;
- łożyska zawieszenia EnduroMAX double row;
- waga ok 22,6 kg (rozmiar S2).