Yamaha wynosi koncepcję „Pure Ride” (czystej jazdy) na kolejny poziom.
PW-X3, opracowany specjalnie z myślą o nowej generacji europejskich rowerów e-MTB, jest
najmniejszą, najlżejszą i najmocniejszą jednostką napędową Yamahy.
Zapewniając wyższe osiągi i natychmiastowe dostarczanie mocy, ultra-kompaktowy silnik PW-X3 wznosi uczucie jedności kierowcy z maszyną na zupełnie nowy poziom.
Wytwarzając maksymalny moment obrotowy 85 Nm, PW-X3 jest w stanie poradzić sobie z bardzo wymagającymi podjazdami. Charakterystyczna konstrukcja jednostki napędowej Yamaha umożliwia natychmiastowe wspomaganie z odpowiednim momentem obrotowym natychmiast po naciśnięciu pedału, a nie po wykonaniu określonego obrotu korbą.
Modele Yamahy z serii PW zawsze należały do najlżejszych jednostek napędowych, a ważący zaledwie 2,75 kg PW-X3 jest o 10% lżejszy od poprzedniego modelu - zapewniając wyjątkowy stosunek mocy do wagi i wiodące w klasie osiągi.
PW-X3 jest też o 20% mniejsza od modelu PW-X2. Jej bardziej kompaktowy rozmiar jest istotnym czynnikiem, który oferuje producentom rowerów większą swobodę w projektowaniu modeli o idealnej geometrii ramy i kinematyce zawieszenia.
Od samego początku każda jednostka napędowa z serii PW-X była wyposażona w 128-milimetrową oś suportu z interfejsem ISIS, która zapewnia najlepszy współczynnik Q w każdym systemie rowerów elektrycznych. Nowy PW-X3 Yamahy kontynuuje ten idealny układ.
Specjalnie zestrojony automatyczny tryb wspomagania PW-X3 zapewnia optymalne wspomaganie różnych ustawień jazdy – można wybierać spośród trybów Eco, Standard i High-Performance w zależności od potrzeb. System
zmniejsza asystę na równych drogach, ale zwiększa moc na stromych podjazdach, sprawiając wrażenie, jakby czytał w myślach kierowcy.
Specyfikacja:
- napięcie znamionowe: 36 V;
- moc znamionowa: 250 W;
- maks. prędkość wspomagania: 25 km/h;
- maks. moment napędowy: 85 Nm;
- waga: 2,75 kg;
- tryb wspomagania (5 trybów): EXPW, HIGH, STD, ECO and +ECO;
- PW-X3 zapewnia 85 Nm momentu obrotowego silnika w szerokim zakresie kadencji;
- natychmiastowe dostarczanie mocy przy najmniejszym naciśnięciu pedału;
- jednostka waży tylko 2,75 kg i jest o ok. 10% lżejsza i o ok. 20% mniejsza od poprzedniego silnika PW-X2;
- ulepszone wspomaganie chodzenia;
- qąska konstrukcja zapewnia najlepszy współczynnik Q;
- automatyczny tryb wsparcia z możliwością wyboru trybu Eco, Standard High-Performance w celu dostosowania asysty do warunków jazdy;
- stała wysoka moc przy wysokiej kadencji;
- EXPW – tryb dodatkowej mocy.