Seria Mith jest wynikiem 4 letniego procesu projektowania, 14 tysięcy kilometrów testów i 4 prototypów ram. W historii marki jest to najbardziej zaawansowany projekt, który został doceniony przez branżę i wyróżniony nagrodami min. Red Dot Award oraz Design and Innovation.
Unno MIth to ebike wyróżniający się na tle konkurencji za sprawą wyjątkowego designu i zastosowanych rozwiązań. Nie ma takiego drugiego roweru!
Model Elite jest wersją bazową serii, która we wszystkich odsłonach ma tę samą ramę, hamulce, pojemność baterii i akcesoria do obsługi systemu wspomagania. Różnice są przede wszystkim w kołach i napędzie, a w przypadku Elite jeszcze mostku i kierownicy. Elite jako jedyny bazuje na mechanicznej grupie SRAM'a, podczas gdy RACE i FACTORY to układy AXS. Unno Elite nie ma również zintegrowanego mostka z kierownicą, klasyczne rozwiązanie bazujace na częściach E*Thirteen.
Unno Mith to rama 160 mm skoku, konstrukcja VPP, z widelcem 170 mm. Rama mocno progresywna z bardzo nowoczesną geometrią. W ramie osadzone dwurzędowe łożyska EnduroMAX, które zwiększają sztywność i zdecydowanie wydłużają interwał serwisowy.
System wspomagania Bosch z silnikiem CX Performance 85 Nm Smart. Bateria 750 Wh. W rowerze można zainstalować Range Extender 250 Wh.
Ciekawostka! Część komponentów zastosowana w rowerze została wyprodukowany we współpracy z firmą Oceanworks, która pomaga odzyskiwać i poddawać recyklingowi gumy i tworzywa sztuczne z oceanów. Wszystkie żywiczne części ramy są wykonane z nylonu pochodzącego z recyklingu. Każdy Mith zawiera 184 g. nylonu Oceanworks, z czego 80% pochodzi z oceanu, głównie z bliskich wybrzeży Azji. Unno stosuje PA+GF15% dla wszystkich tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Lista części, w których użyto przetworzone "śmieci":
- ramka wyświetlacza Kiox
- osłona silnika
- chaintstay protector
- podkładki pod mostek kierownicy
- chain guide
- gumka zasłaniajaca wejście droppera w ramę
Więcej o OceanWorks poczytasz na ich stronie www.oceanworks.co
Ciekawostka 2! Hiszpański producent zaleca stosowanie około 35% sag'u i twierdzi, że możliwy do zastosowania jest zakres +/- 5%.
Specyfikacja:
- rama UNNO MITH, materiał full carbon, VPP, 160 mm;
- silnik Bosch Performance Line CX Race (25 km/h) Smart System;
- bateria Bosch Powertube 750 Wh;
- wyświetlacz Bosch Kiox 300;
- damper Rockshox Superdeluxe Select Debonair+, 230x65 mm;
- widelec Rockshox ZEB Select Charger RC, Debonair+ golenie 38mm
- koła DT Swiss H1900 Spline Mullet. 29" przód i 27.5" tył, E-bike specific, piasty DT 370;
- opona przód Continental Kryptotal-F Enduro 29x2.40, zwijana, mieszanka Soft, Black/Black;
- opona tył Continental Kryptotal-R Enduro 27.5x2.40, zwijana, mieszanka Soft. Black/Black;
- hamulce Formula Cura 4x18 mm pistons on Caliper. SRAM Mixmaster. Sintered Pads. Axial Master Cylinder. Forged Aluminium. 850 mm front hose and 2000 mm rear hose;
- tarcze Formula Monolitic 220 mm przód i 203 mm tył. Grubość: 2.35 mm. Extreme lateral stiffness, anti-noise and anti-vibrations design;
- korba SRAM GX Eagle;
- blat E*Thirteen E*spec Aluminium, 36T, Bosch Gen4 Direct Mount;
- kaseta SRAM GX XG 1275, 500% Range, 10-50, X-Glide 2;
- łańcuch SRAM GX Eagle;
- manetka SRAM GX Eagle 12 rzędowa, X-Actuation;
- przerzutka SRAM GX Eagle 12 rzędów, X-Actuation;
- siodło Selle Italia SLR Boost;
- kierownica: E*Thirteen Base Alloy, 35 mm;
- mostek E*Thirteen Base Alloy, 35 mm;
- dropper OneUp V3, skok: 120 mm dla S1, 150 mm dla S2 i 180 mm dla S3;
- Acros Internal Cable Routing IS52. 1.5 / 1.5, with Acros spider with entry ports for cable routing;
- łożyska zawieszenia EnduroMAX double row;
- waga ok 22,6 kg (rozmiar S2).